Найкращий спосіб зробити дітей хорошими -
це зробити їх щасливими.
О.Уальд
Виховна робота в ліцеї проводиться відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української держави, Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти, Концепції Державної програми профілактики правопорушень на період до 2015 року та інших нормативно-правових актів.
Пріоритетні напрямки виховної діяльності: проведення роботи з військово-патріотичного виховання; активізація правовиховної та правоосвітньої діяльності, попередження правопорушень; морально-психологічне забезпечення навчально-виховного процесу; розвиток і вдосконалення роботи по формуванню навичок здорового способу життя, фізичного розвитку вихованців; трудове виховання та професійна орієнтація; робота з батьківською громадськістю.
Педагогічний колектив працює над науково-методичною проблемою: «Формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадською позицією, готовою до конкретного вибору свого місця в житті». Виховна мета: «Я – людина, патріот, громадянин, гуманіст, сім’янин».
Система цінностей і якостей особистості розвивається і виявляється через її власні ставлення до: суспільства і держави; людей; природи; мистецтва; праці; самої себе.
Завдання, що ставляться перед педагогічним колективом
на 2014 – 2015 навчальний рік:
1. Забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості відповідно до її інтересів та соціальних вимог.
2. Підвищення соціального статусу виховання у системі освіти закладу, зміцнення й розвиток виховних функцій закладу.
3. Забезпечення взаємодії закладу з усіма соціальними інститутами, дотичними до виховання дітей та учнівської молоді, розширення складу суб’єктів виховання, посилення координації їхніх зусиль.
4. Посилення ролі сім’ї у вихованні дітей, зміцнення її взаємодії з закладом.
5. Розвиток учнівського самоврядування в закладі, використання нових форм реалізації виховного потенціалу дитячого та молодіжного руху.
6. Оптимізація змісту і форм виховного процесу.
7. Збереження та покращення фізичного, психічного та соціального здоров’я особистості.
8. Попередження та локалізація негативних впливів факторів соціального середовища на особистість.
9. Формування досвіду гуманістичних відносин на основі засвоєння та реалізації в повсякденному житті етичних норм і гуманної моралі.
Виховну роботу з особовим складом ліцею організовують: командири рот - старші вихователі та командири взводів - вихователі, старший вихователь з фізкультури і спорту, 6 керівників гуртків, практичний психолог. Координацію роботи здійснюють заступник з навчальної роботи та заступник начальника з виховної роботи.
Особлива увага у виховній системі ліцею приділяється питанням правової освіти вихованців, розвитку їх правової грамотності, правового мислення, вміння оцінювати вчинки, поведінку людей с точки зору норм права. Педагогічним складом ліцею прийнята Комплексна програма правоосвітньої та правовиховної роботи на 2011-2015 роки.
Питанням дисциплінованості ліцеїстів, як майбутніх воїнів, завжди приділяється особлива увага. Тому, важливою складовою системи правового виховання ліцею є робота по попередженню правопорушень. Вона здійснюється через організацію діяльності Ради ліцею, Ради профілактики правопорушень, роботу батьківських комітетів. Регулярно проводиться моніторинг морально-психологічного стану підрозділів, індивідуальне консультування ліцеїстів, батьків та педпрацівників. В ліцеї діє Рада профілактики правопорушень.
Значна увага в ліцеї приділяється трудовому вихованню та профорієнтації. У закладі процюють гуртки різної спрямованості. В ліцеї значна увага приділяється спорту. Ліцеїсти приймають активну участь в різних змаганнях.
Важливою сферою уваги виховної системи ліцею є робота з батьками. Велика увага приділяється інформаційно-просвітницькій роботі. Намагаємося навчити батьків бачити і розуміти зміни, що відбуваються з дітьми в процесі дорослішання, надаємо основи педагогічних знань, ознайомлюємо з особливостями навчання в ліцеї.